19 kwietnia 2013

Gramy dla Jarka – Koncerty charytatywne dla Jarka Śmietany – Teatr Capitol, Warszawa, 15-16 kwietnia 2013


Działo się wiele. Koncerty były transmitowane przez radiojazz.fm. W pierwszy dzień zainteresowanie słuchaczy przerosło możliwości naszego serwera. W związku z kłopotami technicznymi, których rozwiązanie zajęło mi sporo czasu, pierwszego dnia nie udało mi się nawet na chwilę sięgnąć po aparat. Z pewnością jednak w czerwcowym JazzPRESSie znajdziecie reportaż również z pierwszego dnia.

Muzycznie działo się wiele, choć zabrakło mi trochę wydarzeń niepowtarzalnych, których można spodziewać się w takich przypadkach, kiedy na scenie spotykają się muzycy, którzy codziennie ze sobą nie grają. Być może ilość chętnych i tym samym długość przydzielanego im czasu na scenie nie sprzyjała jamowaniu…

Z pierwszego dnia pozostanie mi w pamięci występ Jorgosa Skoliasa i fortepianowe dźwięki Krzysztofa Herdzina w składzie ze Zbigniewem Namysłowskim. No i może jeszcze lepszy niż się spodziewałem występ młodej orkiestry prowadzonej przez Zbigniewa Namysłowskiego. Pozostali muzycy zagrali swoje. Było wiele sław. Była wypełniona po brzegi sala. To zawsze budujące, że środowisko potrafi zjednoczyć się, żeby pomóc koledze w potrzebie. Podobno to nie jest często spotykane wśród muzyków grających choćby klasykę.

Drugiego dnia sław było jeszcze więcej, a ja odpowiadając za transmisję, która działała lepiej, choć ciągle nasze serwery działały na granicy swojej maksymalnej wydajności miałem więcej czasu na muzykę.

Z drugiego dnia zapamiętam Radka Nowickiego grającego z Agą Zaryan, Marka Bałatę z Krzysztofem Ścierańskim i Wojciecha Karolaka przy fortepianie – to rzadkość warta oczekiwaniana kolejną taką okazję. Pozostali znowu zagrali swoje. Był też zmontowany ad hoc skład, którego prowodyrami byli Jerzy Małek i Radek Nowicki. To zestawienie, które zasługuje na kontynuację.

Nie sposób opowiedzieć o każdym z kilkunastu występów z każdego z dwu dni. Szczególnie, że część czasu spędziłem realizując koncert technicznie i równie wiele na rozmowach kuluarowych. Na początku drugiego dnia udało się też połączyć telefonicznie z Jarkiem Śmietaną, który wyraźnie wzruszony podziękował wszystkim za wsparcie. Pełnej listy artystów, którzy przez dwa dni pojawili się na scenie pewnie nawet organizatorom nie uda się zebrać....

Na zakończenie garść zdjęć z drugiego dnia…

Monika Borzym

Piotr Rodowicz

Krzysztof Ścierański

Krzysztof Ścierański

Marek Bałata

Wojciech Karolak

Piotr Puławski

Radek Nowicki

Aga Zaryan

Artur Dutkiewicz

Marek Napiórkowski & Anna Maria Jopek

Michał Urbaniak

Brak komentarzy: