27 marca 2013

Nina Simone odnaleziona w Polsce


Jutro, 28 marca 2013 roku w warszawskim klubie Sztuki&sztuczki odbędzie się wernisaż kameralnej wystawy zdjęć z 2 koncertów Niny Simone w Polsce. Okazją do zorganizowania wystawy i jej wernisażu połączonego z koncertem jest 80 rocznica urodzin artystki. Na niewielkiej wystawie będziecie mogli zobaczyć nieliczne zachowane z dwu polskich koncertów Niny Simone zdjęcia.

Pierwszy z tych koncertów odbył się w grudniu 1997 roku w warszawskiej Sali Kongresowej. Na wystawie będzie można obejrzeć zdjęcia z tego koncertu, które udało mi się odnaleźć w moim domowym archiwum.

Drugi z koncertów – tym razem impreza zamknięta, odbył się w Sopocie w 2002 roku, krótko przed śmiercią artystki. Tego koncertu niestety nie udało mi się zobaczyć, i co w związku z tym dość oczywiste – uwiecznić na zdjęciach. Jednak na wystawie zobaczycie zdjęcia z tego koncertu i to najlepsze z możliwych – autorstwa Marka Karewicza.

Wernisaż zaczyna się o godzinie 19 – klub Sztuki&sztuczki na ulicy Szpitalnej 18a w Warszawie. O 21 rozpocznie się koncert Moniki Mariotti, która przedstawi wraz z kolegami z zespołu program Inna Nina. Ten koncert to hołd złożony bohaterce wieczoru. Ja tego programu nigdy nie słyszałem, pozostaje mi więc zacytować samą Monikę Mariotti:
„Usłyszycie Ninę jak przed laty, usłyszycie Ninę, jakiej nie słyszeliście, w nowych właściwych jej afrykańskim korzeniom aranżacjach. Ta sama, a inna, Nina”…

Wstęp na wernisaż jest bezpłatny, na koncert bilety dostępne są w cenie 20 złotych (na miejscu).

Brak komentarzy: