Format
prezentacji oryginalnej kompozycji w towarzystwie alternatywnego wykonania,
często niezwykle odległego od oryginału jest dla mnie ciekawym wyzwaniem. Często
wymaga starannego wyboru, a raczej bitwy z samym sobą – wiele ciekawych wykonań
musi zostać odrzuconych. W wielu odcinkach cyklu CoverToCover nie udało mi się
wybrać tego jednego, najlepszego alternatywnego wykonania. W przypadku utworu „Where
The Streets Have No Name” nie mam jednak wątpliwości. Najlepszym wykonaniem
obok oryginalnego jest nagranie z albumu „Connection” Terezy Montcalm. Opowieść
o tej piosence znajdziecie tutaj: Where The Streets Have No Name – CoverToCover Vol. 17
* Where
The Streets Have No Name – The Joshua Tree – U2
* Where
The Streets Have No Name – Connection – Terez Montcalm
Kolejny
odcinkiem cyklu CoverToCover, nad którym pracuję będzie audycja poświęcona
kompozycji Nata Adderleya „Work Song”. Tym razem nie uda się z pewnością
ograniczyć prezentacji do dwóch nagrań. Znajdzie się miejsce dla ciekawego
polskiego nagrania grupy Lion Vibrations z 2014 roku. Miałem przez chwilę
nadzieję, że ta ciekawa formuła będzie kontynouwana, jednak na jednym albumie
na razie się niestety skończyło. O tej płycie przeczytacie tutaj: Lion Vibrations and Friends
* Work
Song – Lion Vibrations & Friends – Lion Vibrations & Friends
W kolejce do
cyklu CoverToCover jest też stara irlandzka ballada „Danny Boy”, do melodii
nieznanego autorstwa słowa dopisał na początku XX wieku angielski prawnik Frederic
Weatherly. Podobno, kiedy porzucił karierę adwokacją napisał teksty do ponad
3.000 kompozycji. Świat pamięta go jednak raczej jedynie jako autora tekstu do „Danny
Boy”. Czasem warto spróbować 3.000 razy, żeby się udało. Z kilku wykonań, które
już wybrałem do odcinka o tej kompozycji posłuchajmy razem egzotycznej wersji
pochodzącej z Singapuru Jacinthy. W składzie międzynarodowego zespołu między
innymi doskonały pianista Kei Akagi i Darek Oleszkiewicz na basie. Jacintha
zaczynała jako śpiewaczka teatralna i musicalowa. Od wielu lat jednak wydaje
głównie jazzowe płyty. Tekst o tej płycie z 2010 roku (prehistoria) znajdziecie tutaj: Jacintha - Here's To Ben
* Danny
Boy – Here’s To Ben – Jacintha
Najnowszy album
Marka Napiórkowskiego – „Hipokamp” – jak zwykle zawiera perfekcyjnie zaaranżowane
i zagrane utwory – tym razem kompozycje własne lidera uzupełniają dwa utwory
Davida Bowie i „Agua Vinho” Egberto Gismontiego. W wykonaniu gitarzysty „Absolute
Beginners” brzmi zaskakująco.
* Absolute
Beginners – Hipokamp – Marek
Napiórkowski
Już za dwa dni –
we czwartek 28 listopada w Promie Kultury poprowadzę spotkanie poświęcone
sylwetce Marka Blizińskiego. Gośćmi wieczoru będą Paweł Brodowski, Wojciech
Karolak i Paweł Pańta. Paweł Brodowski z pewnością przypomni czasy, kiedy
zaczynali razem na polskich scenach w zespołach Pesymiści i Czterech. o płycie przeczytacie tutaj: Marek Bliziński - Wave. Sylwetkę Marka Blizińskiego przedstawiałem też niedawno w naszym radiowym cyklu Mistrzowie Polskiego Jazzu: Marek Bliziński - Mistrzowie Polskiego Jazzu
* Love For Sale – Wave – Marek Bliziński
W przygotowaniu
jest również odcinek CoverToCover opowiadający historię piosenki Joni Mitchell „Both
Sides Now”, w którym nie może zabraknąć Pata Martino, który po raz pierwszy nagrał
tą kompozycję w 1974 roku, pięć lat po premierze albumu „Clouds” Joni Mitchell,
na którym znalazł się ten utwór. Wersja wokalna z udziałem Cassandry Wilson
jest silnym kandydatem na liście najciekawszych wykonań alternatywnych. O płycie Pata Martino, z której pochodzi to nagranie przeczytacie tutaj: Pat Martino – All Sides Now
* Both Sides Now – All Sides Now – Pat Martino feat.
Cassandra Wilson
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz